vrouw krant

Nieuws

#InnovationThursday: Online vs. Offline

18 mei 2017 - Voor de buitenwereld zijn we een schoonmaakbedrijf. Maar voor ons is het meer dan dat. Dagelijks experimenteren we, ontwikkelen we, monitoren we, innoveren we en leren we. In de blogserie #InnovationThursday praten we je bij over innovaties die Hago Next bezig houden. Onderwerp van deze blog: Het zoeken naar de juiste balans tussen online en offline contact.

Oprechte interesse
Communicatie is de afgelopen jaren persoonlijker en intiemer geworden. Het Radboud UMC in Nijmegen had een tijd lang met succes een ‘Chief Listening Officer’, jawel, een patiëntluisteraar, in dienst. En kijk maar eens naar de snelle groei van privénetwerken als WhatsApp en SnapChat. Deze groeien sneller vergeleken met publieke netwerken als Facebook en Twitter. ‘Conversation Topics’ is het antwoord van Facebook daarop. In de Engelstalige Messenger test Facebook deze feature om mensen weer aan het praten te krijgen. De feature toont bijvoorbeeld waar vrienden onlangs zijn geweest, naar welke feesten ze binnenkort toe gaan en naar welke muziek ze op dat moment luisteren.


Onlangs stuitte ik via een collega op dit artikel
. Hieruit blijkt dat persoonlijk contact tot 34 keer effectiever is dan een email sturen. De genoemde voorbeelden zijn slechts een handjevol waaruit blijkt dat er steeds meer behoefte is aan oprechte interesse en persoonlijk contact. Wat overigens niet wil zeggen dat online-communicatie uit den boze is. Key is het vinden van de juiste balans om hier tussen te schakelen.


Online vs. Offline

Bij Hago Next zijn we dagelijks bezig met het digitaliseren van onze workflow, het efficiënt inrichten van online processen en met slimme innovaties. Denk aan sensoren in smartwatches of in gebouwen. Maar ook proberen we de communicatie tussen vraag en aanbod zoveel mogelijk online en realtime te laten verlopen via ons @lly platform. De vraag is dan: hoe kunnen wij met onze digitale oplossingen en online platformen toch persoonlijk en oprecht zijn?

 

Zo doen we dat bij Hago Next
Alles wat wij bij Hago Next doen, doen we kijkend door de bril van de eindgebruiker, van klant tot schoonmaker. Maar hoever kan je gaan in, in dit geval, online communicatie? En in welke situaties is face-to-face contact effectiever? Dit is een continu leerproces. Het voordeel van @lly is dat ze geen ochtendhumeur heeft. Maar ook bij Hago Next onderschatten we de kracht van persoonlijk contact.


Tijdens de Facility for Future 2017 werden in onze stand ingediende cases van klanten behandeld. In workshopvorm werd de klant vervolgens nauw betrokken bij de oplossing van het probleem: Design Thinking. Wat vindt hij belangrijk, wat speelt er op de werkvloer? Daar leren wij bij Hago Next ook weer van.


Onze tip? Maak de behoeftes van je doelgroep inzichtelijk. Innoveer niet omdat technologie dat toelaat, maar innoveer op basis van de behoefte van de gebruiker. Pas dan ben je in staat je dienstverlening waardevol te verbeteren. Ieder inzicht is inmiddels weer een nieuw uitzicht.



Er heeft nog niemand gereageerd


Reageer op dit artikel

Errormessage
Neem contact op
Uw emailadres wordt niet publiekelijk geplaatst, maar dient alleen voor de redactie om eventueel contact met u op te nemen n.a.v. van uw reactie.
Re-captcha
Captcha