Dit is Data Driven Dienstverlening!


1. Verhogen happiness factor

2. Meer inzicht in comfort van het gebouw

3. Betere kwaliteit door bezettingsgraad

4. Schoonmaak slimmer organiseren

5. Effectievere inrichting van de facilitaire keten

Meten is weten

Data biedt nuttige inzichten waarmee we slimmer kunnen schoonmaken en het comfort van gebouwgebruikers kunnen verbeteren. Zodra we data uit verschillende bronnen en systemen vervolgens ook bundelen en analyseren, levert dat weer nieuwe inzichten op. Voor schoonmaak zit er bijvoorbeeld winst in het proactief inspelen op de bezoekersstromen en ruimtegebruik. Als we weten waar het vuil dreigt te worden, zetten we daar extra in op schoonmaak. Zodat het voor de bezoeker altijd schoon is. Met deze inzichten kunnen we anticiperen, voorkomen en heel gericht werken – omdat onze medewerkers precies weten waar ze moeten zijn en ook waar niet - zonder zelf een voorinspectie te doen.

Ontdek de volgende stap in facilitair: Data Driven Dienstverlening

Ontdek de mogelijkheden

Data Driven Dienstverlening bestaat uit meer dan alleen data en sensoren. Het is een platformstrategie met slimme sensoren, een gebruikersvriendelijk dashboard en een team vol wilskracht. Het platform is netwerkonafhankelijk én onafhankelijk van sensorleveranciers. Je kunt het daardoor probleemloos uitbreiden met andere sensoren of koppelen met externe datastromen. Vanzelfsprekend bieden wij connectiviteit en sensoren aan, maar maak je liever gebruik van je huidige leverancier? Dan staan wij open voor integratie!

Van data naar inzicht

De data komt direct in een dashboard terecht in de vorm van bruikbare inzichten. De combinatie van data over ruimtegebruik en verwarming maakt bijvoorbeeld duidelijk dat een vergaderzaal continu verwarmd wordt, terwijl hij maar 15% van de tijd in gebruik is. Met dit inzicht kunnen we eenvoudig een besparing doorvoeren. En aan de hand van metingen van de luchtvochtigheid en CO2 zien we dat er meer behoefte is aan ventilatie in een werkruimte. Dit inzicht resulteert in een gezondere werkomgeving en productievere medewerkers. Hoe meer en hoe langer we data verzamelen hoe effectiever we kunnen omgaan met ruimtes, energie en kosten! Met als doel de happiness factor in het gebouw en het comfort voor de gebruikers te verhogen.

De voordelen van DDD

1. Verhogen happiness factor

Draadloze sensoren meten real-time en anoniem de temperatuur, CO2 en luchtvochtigheid. Maar ook de bezetting van werkplekken, vergaderruimtes en van de toiletten. DDD draagt bij aan een beter leefklimaat in het pand en dat betekent happy mensen in het gebouw. En happy mensen zorgen voor betere prestaties en een hogere klanttevredenheid.

2. Meer inzicht in het gebouw

Onze comfortsensoren geven een nauwkeurig beeld over de CO2, luchtvochtigheid en temperatuur in een ruimte. Bereiken de gemeten waarden een boven- of ondergrens? Dan komen we in actie om deze waarden te normaliseren. Door het openen van ramen, de airconditioning in te schakelen of de verwarming aan te passen.

3. Betere kwaliteit door bezettingsgraad

Inspelen op de bezoekersstromen en het ruimtegebruik levert veel winst op. Voor de schoonmaak, de hele facilitaire keten maar ook voor jou! Als je weet wanneer er hoeveel mensen binnen zijn en welke ruimtes ze gebruiken, dan kun je daarop sturen. Bijvoorbeeld door mensen aan te moedigen op andere dagen naar kantoor te komen. Of door op rustige dagen bepaalde ruimtes niet open te stellen. Dat zorgt voor effectiever ruimtegebruik en optimale inrichting van de schoonmaak en andere facilitaire diensten.

4. Slimmer schoon op maat

DDD maakt slimme schoonmaak mogelijk. De schoonmaak bepaald hun taken op basis van actuele en historische bezettingsdata. Ze starten bijvoorbeeld met het schoonmaken van de etages die de avond daarvoor het drukst bezet waren. Vervolgens gaan ze aan de slag met de ruimtes welke een hoge bezettingsgraad hebben en reduceren de schoonmaak op de verdiepingen welke laag bezet zijn. Op deze manier worden onze teams automatisch gestuurd op een slimme, data gedreven manier waardoor ze effectiever en efficiënter kunnen werken.

5. Efficiënter facilitair

Overgaan op DDD betekent ook investeren in sensoren en in het platform. Eenmaal van start vertaalt die investering zich in een effectievere inrichting van alle facilitaire diensten. De schoonmaak, catering, ongediertebestrijding en alle andere facilitaire diensten kunnen op maat. Dit zorgt voor meer comfort, betere kwaliteit en biedt kansen om facilitaire kosten te reduceren.

Wij zijn DDD

Ingewikkeld om met data en sensoren aan de slag te gaan? Niet met Data Driven Dienstverlening van Hago Next. Samen brengen we in kaart welke sensoren nuttig zijn voor het realiseren van de doelstellingen van je organisatie. Wij werken volgens het principe van ‘start small, make it work, scale up’. Dat betekent dat we eerst kleinschalige pilots doen, de resultaten gezamenlijk evalueren en vervolgens opschalen naar behoefte. Zo kunnen we DDD optimaal naar jouw wensen voor je inrichten.   Benieuwd naar jullie voordelen en mogelijkheden met DDD? Bel of stuur een e-mail naar Roy voor het maken van een afspraak of neemt direct contact op met een van onze DDD-experts:

Roots

Elke dag zetten duizenden Hago-medewerkers zich graag in om een bijdrage te leveren aan een schoon Nederland. Doen we al 75 jaar, overal in Nederland. Van de couveuse tot het eerste potje babyvoeding, van de universiteit tot de trein naar een eerste baan. Van het beste popconcert tot aan een mooie vliegreis. Wij zorgen ervoor dat het een schone ervaring is en zijn daar trots op. Hago Next is onderdeel van Vebego, een familiebedrijf dat sinds 1943 iedereen in Nederland vooruit helpt met facilitaire diensten.