Dit regelt Data Driven Dienstverlening!


1. Verhogen happiness factor

2. Meer inzicht in comfort van het gebouw

3. Betere kwaliteit door bezettingsgraad

4. Schoonmaak slimmer organiseren

5. Effectievere inrichting van de facilitaire keten

Volledige Integratie

Data Driven Dienstverlening bestaat uit meer dan alleen data en sensoren. Het is een platformstrategie met slimme sensoren, een gebruikersvriendelijk dashboard en een team vol wilskracht. Het platform is netwerkonafhankelijk én onafhankelijk van sensorleveranciers. Je kunt het daardoor probleemloos uitbreiden met andere sensoren of koppelen met externe datastromen. Uiteraard bieden wij connectiviteit en sensoren aan. Maak je liever gebruik van je huidige leverancier? Dan staan wij open voor integratie!

Van data naar inzicht

De data wordt direct verwerkt in een dashboard in de vorm van bruikbare inzichten. De combinatie van data over ruimtegebruik en verwarming maakt bijvoorbeeld duidelijk dat een vergaderzaal continu verwarmd wordt, terwijl hij maar 15% van de tijd in gebruik is. Met dit inzicht kunnen we eenvoudig een besparing doorvoeren. En aan de hand van metingen van de luchtvochtigheid en CO2 zien we dat er meer behoefte is aan ventilatie in een werkruimte. Dit inzicht resulteert in een gezondere werkomgeving en productievere medewerkers. Hoe meer en hoe langer we data verzamelen hoe effectiever we kunnen omgaan met ruimtes, energie en kosten! Met als doel de happiness factor in het gebouw en het comfort voor de gebruikers te verhogen.

De voordelen van DDD

1. Verhogen happiness factor

Door het inzetten van DDD meten we met draadloze sensoren real-time en anoniem het ruimteklimaat en de bezetting. De inzichten die uit deze data voortkomen dragen bij aan een beter leefklimaat in het pand en dat betekent happy mensen in het gebouw. Happy mensen zorgen voor betere prestaties en een hogere klanttevredenheid.

2. Meer inzicht in het gebouw

Onze comfortsensoren geven een nauwkeurig beeld van het ruimteklimaat. Bereiken de gemeten waarden een boven- of ondergrens? Dan komen onze medewerkers in actie om deze waarden te normaliseren door het openen van een raam, de airconditioning in te schakelen of de verwarming aan te passen.

3. Betere kwaliteit door bezettingsgraad

Door in te spelen op bezoekerstromen, creëer je niet alleen winst voor jezelf, maar ook voor de schoonmaak en de hele facilitaire keten. Wanneer je weet wanneer en in hoeverre ruimtes gebruikt worden, kun je gedrag voor effectiever ruimtegebruik stimuleren of er voor kiezen sommige ruimtes niet open stellen. Dat zorgt voor optimale inrichting van de schoonmaak en andere facilitaire diensten.

4. Slimmer schoon op maat

Door gebruik te maken van de inzichten van DDD wordt slimme schoonmaak mogelijk. Schoonmakers kunnen gerichter aan het werk en baseren taken op basis van actuele en historische data. Afhankelijk van bezetting kan prioriteit aan bepaalde ruimtes worden gegeven. Op deze manier worden onze teams automatisch gestuurd op een slimme, data gedreven manier waardoor ze effectiever en efficiënter kunnen werken.

5. Effectiever facilitair

Wanneer je start met DDD biedt de data inzicht op vlakken die de schoonmaak overschrijdt. Andere facilitaire diensten zoals catering, sanitaire diensten of bijvoorbeeld ongediertebestrijding kunnen effectiever benut of ingezet worden. Dit zorgt voor meer comfort, betere kwaliteit en biedt kansen om facilitaire kosten te reduceren.

Wij zijn DDD

Ingewikkeld om met data en sensoren aan de slag te gaan? Niet met Data Driven Dienstverlening van Hago Next. Samen brengen we in kaart welke sensoren nuttig zijn voor het realiseren van de doelstellingen van je organisatie. Wij werken volgens het principe van ‘start small, make it work, scale up’. Dat betekent dat we eerst kleinschalige pilots doen, de resultaten gezamenlijk evalueren en vervolgens opschalen naar behoefte. Zo kunnen we DDD optimaal naar jouw wensen voor je inrichten.   Benieuwd naar jullie voordelen en mogelijkheden met DDD? Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvende demo aan.

Maak een afspraak

Roots

Elke dag zetten duizenden Hago-medewerkers zich graag in om een bijdrage te leveren aan een schoon Nederland. Doen we al 75 jaar, overal in Nederland. Van de couveuse tot het eerste potje babyvoeding, van de universiteit tot de trein naar een eerste baan. Van het beste popconcert tot aan een mooie vliegreis. Wij zorgen ervoor dat het een schone ervaring is en zijn daar trots op. Hago Next is onderdeel van Vebego, een familiebedrijf dat sinds 1943 iedereen in Nederland vooruit helpt met facilitaire diensten.