7-5-2019

INNOVATION TUESDAY: Onzichtbaar extra schoonmaakbeleving met de Geurmachine.

Wij zijn de schoonmakers van Nederland. We zorgen dat je de perfecte werkplek hebt, de omgeving hebt waar je je diploma kunt halen, waar je een geweldige avond uit beleeft of juist de locatie waar je (voedsel)veilig kunt produceren. Schoon is van iedereen. Schoon is ook ‘more than meets the eye’. Zo speelt geur een belangrijke rol in de beleving van schoon. Hago zet de Geurmachine van Perfect Geur in om geur bij te laten dragen aan het resultaat van opdrachtgevers en eindgebruikers.

Geur heeft een grote invloed op onze hersenactiviteit, omdat het herinneringen en emoties oproept. Professor dr. Peter Weinberg (Instituut voor consument en gedragsonderzoek van de Universiteit van Saarbrücken) ontdekte dat vooral frisse geuren mensen positief stimuleren en hen in een betere stemming brengen. Omgekeerd geldt hetzelfde voor nare geurtjes. In een onderzoek van CWS gaf 84% van de respondenten aan dat mensen ruimtes als schoner beleven als ze lekker ruiken. Die wetenschappen maken we een onderdeel van Glanzend Resultaat.

Hago voorziet werkwagens van de Geurmachine: een flacon die automatisch een frisse geur verspreidt. Dat doen we al succesvol bij onder andere British American Tobacco en FNV. De machine is geschikt voor ruimtes tot 200 m2. Hij heeft geen spray maar werkt continu met stoom, om de geur zo gelijkmatig mogelijk te verspreiden. We wisselen de dispensers op de werkwagens regelmatig van geur, om ‘geurblindheid’ te voorkomen die verbeterde beleving weer teniet doet. Zo werken we in examenweken op onderwijsinstellingen bijvoorbeeld met citroengeur die het concentratieniveau bevordert en lavendelgeur die juist stress verminderend werkt. Zo hebben mensen steeds de juiste stimulans en draagt geur, ook al is het niet zichtbaar, bij aan de beleving van schoon in een gebouw.

De Geurmachine van Perfect Geur is een van de vele innovaties waarmee Hago  zorgt voor optimale omstandigheden. Wil je meer weten over onze innovaties? Neem dan vooral contact op met Innovatie Manager Stijn van Arendonk. 

Deel dit artikel: