30-1-2020

Schoonmaak of beleving?

Voor de buitenwereld zijn we een schoonmaakbedrijf. Maar voor ons is het meer dan dat. Dagelijks experimenteren we, ontwikkelen we, monitoren, innoveren en leren we. In de blogserie Spotlight praten we je bij over de lopende pilots die Hago Next bezighouden. 

Aanleiding 

Schoon is een beleving, het is daarom niet alleen belangrijk dat een ruimte technisch schoon is maar bijvoorbeeld ook schoon ruikt. Hoewel de toiletten bij ROCvA schoon zijn, meten we in de beleving andere resultaten. De boosdoenerEen slechte geur. De grootste ergernis is de urinelucht die in de toiletten blijft hangen. 

 

Pilot 

Geuren kunnen ook een positieve impact op beleving hebbenUit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 58,9% van de ondervraagden van mening is dat geuren een steeds belangrijkere rol spelen in de sanitaire ruimtes van bedrijven.  

Samen met geurexperts van AllSens en de klant zijn we een pilot gestart met de Zaluti machine die continu zorgt voor een geurverspreiding door de hele ruimte. Tijdens een geurproeverij hebben we samen gezocht naar de juiste geur voor zowel de dames- als het herentoilet, met als doel de algemene beleving voor de leerlingen te verbeteren. We zijn hier verder gegaan dan de standaard citroen of lavendel geuren. 

 

Eerste resultaten 

Na een pilot periode van twee maanden is de algemene geurbeleving flink verbeterd. Wel zien we een groot verschil tussen de heren- en damestoilet. Linde te Kronnie praktijkcoach bij Hago Next: “De resultaten van onze pilot waren gemengd, waar de dames beleving aanzienlijk verhoogd is, zagen we bij de heren dat de urinoirs nog te veel geur problemen gaven In het vervolg van de pilot onderzoeken we samen met de locatie verantwoordelijke hoe we de beleving nog verder kunnen optimaliseren.  

Deel dit artikel: